lördag, maj 17, 2008

Det blir aldrig för mycket av Cohen

Det är märkligt det där med vissa röster... Jag är strikt heterosexuell, men jag kan ändå förstå om kvinnor blir upphetsade av Leonard Cohens röst. Om jag hade varit kvinna, så hade jag nog blivit lite knäsvag. Martha Wainwright menade i en intervju att hans röst är "väldigt sexuell" och att "Tower of song" är en av hennes favoritbitar. Man skulle kunna tro, att han har varit en av världens största casanovor, men så är det nog egentligen inte. Det är så oerhört svårgreppat det där med attraktionskraft och erövringar. Hur som helst tycker jag att den här videon på något märkligt sätt är laddad med erotiska undertoner:
Texten kan du läsa t.ex. här. LC sade i en intervju (med Stina Lundberg Dabrowski) att han ångrade att han inte varit en bättre älskare. Det tål att tänka på - att en man som många trodde var en av världens största älskare sade något sådant. Här står han och sjunger och gör så att en massa kvinnor får något sängkammaraktigt sug i blicken - men så är han kanske inte så mycket "att ha" i sängen egentligen. Sex och erotik är alltid knepigt...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Verkar som att den gode Leonard använder det fina knepet med att få damerna i säng genom att hävda att han är ointrsserad av att få dem i säng. Fantastisk låt, förresten.

11:27:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Bara Leonard vet. Och låten är faktiskt mycket bra.

8:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida