söndag, mars 02, 2008

En vandring på berget

Eftersom jag har varit bortrest och utan tillgång till internet, så har det inte blivit något bloggande på ett par dagar. I fredags eftermiddag stack vi söderut. På lördag morgon gick jag en runda på berget mol allena och före frukost.
Än så länge har inte bokskogen blivit grön. Men det dröjer nog inte så länge.

Alla ni som såg "Kullamannen" - denna makalösa kultförklarade TV-serie - känner kanske igen den här längan. Här innanför, på gården, spelades flera scener in.
Vidare på min vandring fick jag denna utsikt. (Jag ber om ursäkt för den sneda horisonten. Det var så dålig sikt.) Det man normalt kan se där borta vid horisonten är bl.a. Magnarp och Vejbystrand.

Det blev en bra början på dagen. Jag diggar att promenera eller jogga för mig själv - i "splendid isolation" - innan andra har vaknat.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Mina föräldrar växte upp med Kullamannen så jag köpte DVD:n till dem i julklapp. Kankse borde låna den och titta. Håller den än?

11:59:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Det var länge sedan jag såg den, men jag gissar att den håller än.

5:06:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida