måndag, februari 25, 2008

Tillbaka på jobbet

I dag var jag tillbaka på jobbet efter min magsjuka. Jobb hade hopat sig. Jag var tvungen att jobba över en timme - och ändå blev jag inte klar med allt jag skulle vilja ha gjort.

Jag vill påstå, att jag är effektiv och kan prioritera förnuftigt. Men jag har mina funderingar kring en del kollegor... Jag såg genast att saker hade blivit ogjorda. Man tänkte kanske "Men det brukar ju Thomas göra" och så lät man bli att göra det. Give me a break. Det där som jag såg var ogjort hade mycket väl någon annan kunnat göra. Det står inte "Thomas' ensamrätt" på den. Det viktigaste måste vara att uppgiften blir utförd korrekt och utan dröjsmål. Vem som sedan gör den är ointressant, så länge den personen är kapabel.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida