onsdag, januari 30, 2008

Åt h-e med högskolepoäng

Det här är så irriterande att jag blir galen. Det måste löna sig att skaffa akademisk utbildning! Om alla struntar i att skaffa sig eftergymnasial utbildning därför att man ändå inte tjänar något ekonomiskt på att ta sådan utbildning - vad händer då? Tja, hur skulle det se ut om vi t.ex. hade förskolor utan förskollärare, förskolor där allting sköts av barnskötare? Jo, det kan jag tala om. Det blir ingen kvalitet på nå'nting. Det kommer inte att finnas någon som vill ta ansvar för nå'nting. Det lönar sig ju ändå inte. Och det får en att undra vad man ska ha facket till. Om man är med i ett fack som inte heller tycker att eftergymnasial utbildning är något att vara stolt över - vad händer då? Jo: det blir massflykt ut ur akademikerfack.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

AMEN!!! Är fsk-lärare och var visserligen den bäst betalda i hela min kommun men bsk tjänade 500 kr mindre än övriga fsk-lärare. Fullkomligt vansinnigt. Nästa steg är ännu värre.. att man anv sin universitetsutbildade personal till att skära sallad, fixa mellanmål, städa avdelningen ist för till det de har utbildning för. Jag hade en diskussion med min chef där hon inte alls förstod tokigheten att jag åkte och köpte grönsaker och skar sallad (för att slippa köpa från köket som levererade maten)ist för att vara med barnen och utveckla verksamheten.

5:57:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Precis! Du tar orden ur min mun. Det hela är fullständigt vansinnigt.

7:10:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida