torsdag, januari 10, 2008

Redundant information bort

När vi hade hårddisken inlämnad för lagning, så försvann alla favoriter. Det är tålamodsprövande men samtidigt nyttigt. Jag tvingades fria eller fälla. Vilka skulle jag lägga upp som favoriter igen? Vilka skulle få hamna i glömskans land? Innan hade jag hundratals favoriter. Nu bantar jag ned dem till ett mycket mera lätthanterligt antal. Jag tänker så här: max tio mappar och max tio favoriter i varje mapp. Men jag fuskar lite. En mapp kan t.ex. heta "Film & musik". Det skulle ju egentligen vara två mappar - en för film och en annan för musik. På det här sättet kan jag ha långt fler än tio ämnen fördelade på tio mappar. Men fortfarande skall det bara vara 100 favoriter. Det kan bli t.ex. sex filmsajter och fyra musiksajter i mappen "Film & musik". Det tycker jag fungerar bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida