tisdag, januari 01, 2008

Ibland får vi låta skenet bedra

På årets första promenad tog jag detta kort. Solen visade sig aldrig denna årets första dag. Vi får hoppas att det inte är ett dåligt omen.

Ser ni ledningarna som tycks utgå från trädet? Stolpen gömmer sig bakom trädet. Skenet bedrar. Det är ett tema i denna blogg. Jag vill visa hur skenet bedrar ibland. Jag vill ta bort fernissa och annan utanpåförsköning. Men utan att såra någon i onödan. Det kan vara en svår balansgång.

Ibland är det bäst att inte bry sig. Jag såg hur Arja Saijonmaa sårade Magnus Härenstam i TV. Jag tycker det var klumpigt. När det var Magnus' kväll på slottet, så valde Arja att ta upp ett ämne som var väldigt känsligt. Att stämningen skulle bli spänd och pinsam kunde vem som helst förstå. Om nu Arja ville att Magnus skulle visa upp sitt allra innersta och avslöja hur han egentligen är bakom den officiella masken, så hade hon ju kunnat välja ett bättre tillfälle. Dessutom: varför skall Magnus behöva blotta sin själ inför hela TV-publiken?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida