måndag, oktober 15, 2007

Är du inte provokativ, lille vän?

Jag anser, att Andres Serrano är en konstnärsnolla. Det han gör är inte konst. Det är möjligen konstigt, men det har inget konstnärligt värde. Han bara driver med oss. Han bluffar. Om inte, så är han sannolikt allvarligt störd.

Varför är det så inne just nu att provocera? Du måste reta någon! Om du inte provocerar, så räknas du inte. Ja men, kom igen... Att provocera är ju hur enkelt som helst. Jag skulle kunna fylla denna blogg med bara provokationer och ingenting annat. Men jag gör inte det, ty jag anser inte att det är vare sig kreativt eller konstruktivt. Det leder inte framåt. Det skapar bara dålig stämning.

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Skönt att se att det inte bara är jag som känner så!

11:24:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Jag kan absolut inte hålla med dem som envist hävdar att äkta konst måste provocera. Om den inte provocerar, menar de, är det inte stor konst. Struntprat, säger jag. Stor konst kan mycket väl vara "polulistisk" och stryka medhårs och inte irritera någon - men ändå vara stor konst.

8:11:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

"populistisk" skulle det förstås vara.

8:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida