lördag, juni 23, 2007

Nytt, nytta, nöje

Framtiden för satsningar som denna ser väl inte särskilt ljus ut. Numera vill folk inte lägga pengar på flerbandsverk som har blivit inaktuella så fort de har lämnat tryckeriet. Inget bokförlag lär vara intresserat av att ge ut nya upplagor vart eller vartannat år av sådana mäktiga verk. (Bilden är scannad och beskuren i sidled.)
Däremot tror jag, att det alltid kommer att finnas intresse för årsböcker av olika slag. Därför tror jag, att t.ex. Leonard Maltin's årsböcker alltid kommer att sälja bra.
Hur som helst: jag är glad för att jag sparade Myggans nöjeslexikon. Oavsett krångel med internetuppkoppling eller annat datorstrul så kan jag när som helst plocka relevant del ur hyllan och slå upp fullspäckade artiklar med fantastiskt bildmaterial om affischer, animation, antikens nöjen m.m. Myggan var ett geni när det gällde att kombinera spränglärd kunskap med trivsamt nöje.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida