fredag, juni 22, 2007

En icke utgiven bok om en bok

En gång i tiden (1989) skrev jag en barnbok. Den handlade om en bok. Boken stod i en bokhylla på ett bibliotek och filosoferade om allting som hände kring den. Jag tyckte boken var helt OK. De som har läst mitt manus tyckte att det borde gå att publicera. Men boken behövde illustrationer. Således bad jag en person, som jag visste tecknade och målade akvareller, om hjälp. Han bara svarade, att det inte gick att göra några bra illustrationer till den. Han tyckte bokens handling var alltför livlös. Pyttsan! Så: om ni ser en bok som har en bok som "huvudperson" och denna bok beskriver bokens "liv" på biblioteket - då är den idén knyckt från mig!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida