fredag, juni 29, 2007

Mera om MM

Såg en fransk dokumentärfilm om Marilyn Monroe. Det är något oemotståndligt fascinerande kring hennes livsöde. I de tidiga tonåren var hon ju inte uppseendeväckande vacker, men sedan... Enligt min smak blev hon den kvinna som har haft mest magnetisk utstrålning av alla kvinnor. Jag tyckte det här och jag tycker det nu.

Dokumentärfilmen handlade mycket om Milton Greene och hans foton. Det är inte utan att jag tror att Milton och Marilyn hade ett förhållande. Bilder där de förekommer tillsammans låter ana det.

Det hade visserligen blivit ett annat program, men ändå... Jag skulle vilja ha sett bilder tagna av Eve Arnold - som jag skrev om här.

Hur som helst: MM kommer alltid att fascinera. Jag tror aldrig vi får reda på sanningen kring hennes död. Och även om så vore - hon är odödlig.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida