tisdag, juni 26, 2007

Dum design. 4

Jo, jag är så pass omodern att jag har en sådan här antik typ av mobiltelefon. Jag trivs bra med den och känner inte behov av någon annan. Men det var inte det vi skulle tjafsa om.
På vilket sätt har den en dum design? Det kanske inte syns så tydligt på bilden, men det jag vill poängtera här är att de små tecknen längst upp i displayen ofta är väldigt svåra att se. Man måste skaffa sig en alldeles speciell belysning på det översta fältet för att det över huvud taget skall bli tolkningsbart. Det är ibland - i dålig belysning - omöjligt att se t.ex. hur pass laddat/urladdat batteriet är. Inte bra.

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Madicken sa...

Men snälla...köp en ny. Med stor och tydlig display!

5:56:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Njae... Vi har blivit kompisar. Svårt att skiljas.

8:23:00 em  
Blogger Madicken sa...

Äääh, nu låter du likt min envise far som jag försöker övertyga att byta upp sig. En ny värld kommer att öppna sig om du tänker nytt!

12:17:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Njae igen. Musik vill jag inte lyssna på i lurar och bilder vill jag ta med en riktig digitalkamera. Jag är skeptisk.

5:09:00 em  
Blogger Madicken sa...

Skulle tro att vi inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att ha allt vi behöver i mobiltelen. Fast laga mat och städa klarar den nog aldrig, eller?!

11:16:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida