tisdag, juni 26, 2007

Bra bricka

Om du inte redan har en stöldskyddsbricka till din nyckelknippa, så tycker jag att du skall skaffa en. (Här är den uppförstorad c:a 4 ggr.)
I går trodde jag, att jag hade blivit av med min nyckelknippa för gott. Jag såg framför mig scenariot med att byta ut samtliga lås till huset och garaget och dessutom byta lås på cykeln. Boring. Men så i förmiddags ringde någon polis hem och sonen svarade nyvaknad. Så småningom fick jag veta, att någon okänd upphittare hade lämnat in nyckelknippan till Polisen. Där hade man sedan inga svårigheter med att konstatera vem den rättmätige ägaren är.

Om upphittaren vet vem jag är och nu läser detta: TACK!

4 kommentarer:

Blogger Madicken sa...

Tja, vore stöldbrickan på bilden i naturlig storlek eliminerade bara det risken att tappa bort nycklarna ;-)

11:28:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Sic! Stilpoäng till dig.

8:22:00 em  
Blogger Madicken sa...

Gamla kyrknycklar på sisådär 2 dm är också bra!

12:14:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

De är rejäla - men egentligen borde de inte behövas. Kyrkor borde ju alltid vara öppna - men öppenheten missbrukas.

5:11:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida