onsdag, mars 07, 2007

Pubkväll

Det blev en kväll på puben med en god vän. Miljön är egentligen för bullrig för mig med min tinnitus, men man slipper i alla fall muzak. Det var bara pratsorl och ljudet kom bara från ett håll eftersom vi satt på den plats vi gjorde. När (o)ljud kommer från alla håll runt omkring mig blir jag fnoskig.

Nå, det är mycket trevligt med sådana här pubkvällar ibland. Vi skvallrar om varandras jobb och arbetskamrater, vi diskuterar olika märkliga nutidsfenomen (som t.ex. hur man kan vara känd bara för att man är känd), vi dissar en hel del och vi hissar en hel del. Båda hissar vi "quality time": siesta mitt på da'n, långpromenader, massage, musikspisning, "filmtajm", god mat, dito öl och dito whisky. Vi är fantastiskt överens om väldigt mycket, trots att jag nästan skulle kunna ha varit far till min polare - så pass stor åldersskillnad är det.

Och så hittade han på ett byte. Det var ingen dum idé alls, så det får nog bli en vana. Vi tog med oss var sin film och var sin CD och bytte. Det finns anledning för mig att återkomma till mina "kap" en annan dag!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Låter som en skoj pubkväll!

12:47:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, det var det faktiskt! Det gäller att bli lagom "på lyran". Och ingen av oss var ute för att ragga. Det där är ett passerat stadium.

5:40:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida