tisdag, mars 06, 2007

Studentikost Existens

Ack, ack, Anna. Där var du allt ute på lite hal is. Kvällens "Existens" skulle sätta alla kristna på pottkanten, få dem att ställa sig i skamvrån och känna sig usla. Det blev inte riktigt så. Programledaren var eld och lågor, yster som en kalv på vårbete. Hon trodde, att hon hade kommit på världens största "scoop". Det blev studentikost, ty det är typiskt studenter att vara "hypade" och inbilla sig ha kommit på något som ingen annan har kommit på före dem. Vi som har lämnat studentlivet bakom oss sedan flera år tillbaka har ju perspektiv på en hel del och vet att det är vansinnigt ovanligt att en student kommer på något som ingen annan känner till sedan länge. Och kvällens avsnitt av "Existens" kändes som en slarvigt hoprafsad ettpoängsuppsats. Anna trodde bl.a. att hon skulle få vår ärkebiskop att svamla osammanhängande och prata nonsens. Det lyckades hon inte med.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Madicken sa...

Min sammanfattning av programmet: Jag kom, jag såg, jag somnade. Så jag har nog inget missat...

10:25:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Väl formulerat! Och: du missade inget väsentligt.

10:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida