söndag, februari 11, 2007

Jag längtar till Irland

Ibland undrar jag om jag är lite knäpp. Jag kan nämligen få en oemotståndlig lust att resa till en speciell plats som jag har sett på film - och sedan kan jag göra oerhörda ansträngningar för att ta mig dit. Det var därför jag hamnade på Isle of Skye. Jag hade blivit totalt absorberad av den öns skönhet i filmen "Breaking the waves". Och sedan tänkte jag: "Jag skall dit. Kosta vad det kosta vill. Jag måste bara dit." Och jag kom dit.

Nu har jag fått en annan plats på hjärnan: Glencolumbkille. Va? Jo: Glencolumbkille. Det är en plats som förekommer i filmen "Railway station man". Jag skrev tidigare lite grann om den filmen här. Av Internet Movie Database lär vi oss bl.a. att filmen delvis är inspelad just i Glencolumbkille - i Donegal county på Irland. I filmen förekom några svindlande vackra naturscenerier. Så nu är jag där igen: jag måste ta mig till en plats som jag har sett på film.

Skulle ni inte längta dit om ni hade sett sådana här bilder?
Bild nr 1 - bild nr 2 - bild nr 3 - bild nr 4 - bild nr 5 - bild nr 6

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida