måndag, december 04, 2006

Ännu en myt?

Det är lustigt det där med att påpeka förändringar... Om en kvinna har skaffat ett nytt klädesplagg, ett par nya skor, en ny frisyr, ett nytt läppstift eller vad som helst, så måste hennes manlige partner genast upptäcka det och ge någon uppskattande kommentar. Annars kan han få sova på soffan. Likadant med andra kvinnor och män. Det finns en stark fördom om att män är värdelösa på att lägga märke till sådant - och att kvinnor är helt suveräna på att se det bums och omedelbart. Tillåt mig tvivla.
Jag var iväg och klippte mig tidigare i dag. Jag har sedan dess träffat massor med kvinnor som vet hur jag brukar se ut. INGEN kommenterade att jag hade klippt mig. Jag slår vad om att de inte märkte någon skillnad. Den ende som kommenterade det - så fort han såg mig - var en manlig kollega!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida