tisdag, november 21, 2006

Smmnfttnngr

Om jag minns rätt, så har jag inte bloggat om detta tidigare. Om jag minns fel, så ber jag om ursäkt för upprepningen. Här kan du skaffa dig en snabb överblick över handlingen i många kända böcker. Vad sägs t.ex. om den här "kondenserade" versionen av "Gullivers resor"?:
(Gulliver visits some places.)
A Lilliputian: We're small.
A Brobdingnagian: We're big.
A Horse: We can talk.
(Gulliver goes home.)
Gulliver: Humanity sucks. I hate people.
THE END

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Jag tror faktiskt jag hade kunnat klara den där litteraturtentan lika bra bara med hjälp av denna sammanfattningen... Hela handligen finns ju med.

8:18:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jo.

7:55:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida