tisdag, november 28, 2006

Boxas?

Undrar hur det skulle vara att boxas. Av någon anledning tror jag, att det skulle passa mig. Jag skulle nog kunna tåla en och annan smäll.

När jag växte upp fick jag mycket stryk. Jag lärde mig ta det där utan att visa mina känslor alltför mycket. Den skadeglädjen skulle jag inte bjuda på. Men en dag tänkte jag: "Nu får det vara nog. Nästa gång slår jag tillbaka." Och efter den gången fick jag aldrig mera stryk. Man kan ju börja undra: Syntes det på mig att "Nu j-lar kommer jag inte att ta emot mera stryk bara så där. Om någon slår mig, så slår jag tillbaka."?
Främst av den anledningen skulle det vara intressant att börja boxas. Hur mycket tål jag? Var går min gräns? Men givetvis skulle det vara intressant även för att kunna bli bättre på självförsvar. Det skulle kanske räcka med en självsäker blick för att kunna avstyra ett eventuellt bråk.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida