måndag, oktober 23, 2006

Slutläst

Det finns en blogg som jag brukar kolla regelbundet, så gott som dagligen. Bloggaren är väldigt produktiv och har ett bra flyt i språket, med en hel del "jävlar anamma". Ibland kan jag hålla med, men för det mesta tycker jag i princip tvärtom. Jag har kunnat finna det ganska uppfriskande att läsa vissa poster. Men nu står jag inte ut längre. Jag skall aldrig mera besöka den bloggen, tror jag. Jag blir bara på dåligt humör då.
Bloggaren bara klagar och klagar. Han ser fel överallt. Han verkar dessutom en aning paranoid. Han verkar inte kunna andas om han inte hela tiden får klanka ned på olika personer - ty han går just ofta till personangrepp. Eller dömer han ut t.ex. hela folkgrupper eller alla utövare av en viss religion. Det är liksom aldrig riktigt bra någonting någonstans någon enda gång. Det måste vara jobbigt att leva ett sådant liv där man aldrig kan hitta något att bli jublande glad över.
Nu får det vara nog. Jag har slösat tillräckligt med tid på att läsa den bloggen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida