måndag, oktober 02, 2006

DP live

Den här musikvideon bekräftar bara vad jag alltid har hävdat:
Deep Purple med den här sättningen var den bästa hårdrockgruppen som har existerat.
Och en av de bästa livegrupperna inom rocken ö.h.t.
End of discussion.
(Bilden är en detalj)

Filmen visar en konsert i KB-hallen (Köpenhamn) den 1 mars 1972 och tre bitar från en konsert i New York 1973. Det går inte att framhäva någon bit framför de andra. Alla är otroligt bra. Det samma gäller musikerna. OK då, om jag måste framhäva någon: Ritchie Blackmore och Ian Paice. Det här var dessutom det närmaste hårdrocken kunde komma jazzen. Musikhistoria av grandiosa mått, mina vänner!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Och nyfiket kan jag inte låta bli att undra om det blivit någon Iron Maiden än?

6:11:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Nej, inte än. Där är jag fortfarande en oskuld. Men stryka kan jag. (Iron = stryka/strykjärn)

8:51:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida