fredag, september 08, 2006

Bob forever

Det här är det första albumet med Dylan som jag skaffade. Jag gör mig aldrig av med det och jag lånar aldrig ut det. Bob Dylans musik och texter är för alltid en del av mig.
Så fräck han var! Han var ju för det första ensam. Beatles och Rolling Stones var grupper. Det är lätt att vara tuff när man är en i en grupp. Bob var för sig själv - hur tufft som helst. Och som vi tittade på detta omslag, mina kompisar och jag. VAD höll han i vänsterhanden? VAD rökte han? VAD var det för frisyr han hade? VAD var det för min han gjorde? VAD var det för jacka han hade? VAD var det för skjorta han hade? VAD var det för skor han hade? Och randiga byxor!?! Etc. Så cool kunde man ju bara inte vara!
Mycket vatten har runnit under broarna sedan vi frågade oss detta. Ändå känns det som om allt det där hände i går...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Jag försökte fixa en sån där frisyr under en period, men det gick inte. Det var ett nederlag.

2:28:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Nog försökte även jag... Det blev en katastrof. Never again.

5:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida