onsdag, september 06, 2006

Stenarna talar

För en nostalgiker som jag är den här boken en guldgruva. För var och en som är det minsta intresserad av Rolling Stones är boken nödvändig läsning.
Synd nu bara att jag måste lämna tillbaka den. Andra och mera intressanta böcker har ramlat över mig och jag prioriterar dem framför denna. Men jag kommer att återvända till denna bok med alla dess intervjuer. Den är nämligen mycket intressant i sitt slag. Jag har bl.a. lärt mig att lyssna mera uppmärksamt på Charlie Watts' sätt att trumma. Gosse, är han bra eller är han bra? Jag förstår Keith Richards när han var så himla tacksam för att bandet har haft en så skicklig trummis.
Och Keith Richards' berättelser... Boken hade varit klart läsvärd även om den enbart hade byggt på hans intervjusvar. Jag instämmer alltså delvis med denna bloggpost! För mig är dock Rolling Stones det ultimata rockbandet och deras "Salt of the Earth" den ultimata rocklåten.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida