tisdag, augusti 22, 2006

Anledning att slösa till det

Vi gick ut och åt - hustru min, våra döttrar och jag. Sonen är numera på annan ort och läser på folkhögskola, så han kunde inte följa med. Vi brukar knappast gå ut och äta på restaurang, ty vi är inte så pass välsignade med god ekonomi. Men det kanske gör att man uppskattar det mera - när det väl händer. Vi hade dessutom en speciell anledning att slösa till det i kväll. I dag är det nämligen 30 år sedan vi gifte oss!
Vi hamnade på en restaurang med grekiskt stuk och vi blev inte besvikna. Frun tog moussaka och själv tog jag bifteki. Flickorna käkade pasta - den ena med köttfärssås, den andra med kycklingfilé och fetaostsås. Gott är bara förnamnet.
Så småningom - efter nästa löning, typ - skall vi fortsätta fira. Då sticker vi iväg, bara vi två, ner till Österlen och gottar oss.

4 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

30 år? Grattis! Jag har inte ens hunnit leva så länge än.

3:42:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Du har en massa kul år framför dig.

6:34:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag hoppas du också har en massa roliga år framför dig!

5:04:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack - det hoppas jag med!

7:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida