torsdag, juli 06, 2006

Snok

Äntligen satt den där - den förra posten. Det tog mer än en och en halv timme att få dit den. Ibland undrar man vad Blogger håller på med. Nå, nu till saken.
Jag har en kollega som lägger sin näsa i blöt. H*n blandar sig i samtal som h*n inte har med att göra, h*n snokar reda på saker som h*n inte bör veta etc. Ibland sitter h*n nära en skrivare som jag använder. Jag sitter i rummet intill och om h*n sitter intill skrivaren, så är h*n genast där och snokar: "Vad är detta för utskrift?" - och så, vips!, har h*n hunnit kolla utskriften innan jag har hunnit lämna mitt rum och nått fram till skrivaren för att ta hand om min utskrift. Så himla frustrerande och retfullt. Nästa gång h*n gör det, tror jag att jag skall säga: "Skaffa dig ett liv".

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Låter rimmligt! Säg ifrån! Det är faktiskt lite märkligt hur en del ser på det här med it och integritet. Det är mågnga som tycker det är hel ok att komma fram och ställa sig och glo på skärmen när man sitter och skriver. de flesta av dessa skulle inte komma på tanken att ställa sig och läsa över axeln om man läste eller skrev på papper.

9:16:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tack för instämmandet! Och så vips hade jag hittat ännu en intressant blogg. Jag har lagt in din blogg som en av mina favoriter. Vem vet - jag kanske länkar till den ett tu tre.

6:24:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida