tisdag, juli 04, 2006

Manlig intuition

Kom inte och säg att män saknar intuition. I dag hade jag ett väldigt "flyt" eller "flow" på jobbet. Det var gudomligt inspirerad improvisation. Jag liksom leddes av en osynlig hand. Jag tilltalades av en ljudlös röst. Jag jobbade som i trance. Intuitionen - eller vad? - styrde mig. Jag hade ingen egentlig plan uttänkt från början. Jag satte bara i gång och såg var jag hamnade. Och jag hamnade rätt. Allting gick min väg. Inget kunde gå fel. Jag jobbade med något handfast och konkret - äntligen. Resultatet blev dessutom väl synligt - som ett rött utropstecken i en djungel av gråa frågetecken - när arbetsdagen var slut.
Sådana dagar är guld värda. Nu spinner jag hela vägen till badet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida