lördag, juli 01, 2006

Mastermind

Nu har även lilla jag sett den här filmen. I mitt tycke har den fått alldeles för taskiga recensioner på sina håll. De hoppar vi över här. Mina förväntningar innan jag såg den var inte särskilt höga. Men jag fann mig snabbt t.ex. i att Krister Henriksson spelade Kurt Wallander. Kan han spela dåligt?
Jag blev också imponerad av berättartempot. Jag var faktiskt riktigt alert och nyfiken på vad som skulle hända det mesta av tiden (och det kan man inte säga om många svenska thrillers), trots att jag bl.a. omedelbart misstänkte att namnet på dörrens brevinkast var ett anagram.
Visst, det finns en del logiska luckor och storyn känns inte helt trovärdig, men jag är ändå beredd att ge den här filmen en stark trea. Det är skickligt hantverk i många stycken.
Det är två recensioner som jag snabbt hittade och vill instämma i: Den här från Erik Nilsson Ranta och den här från Monica Rolfner.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida