torsdag, juni 22, 2006

Yoga nej, jogga ja

Det har varit dåligt med joggandet på sista tiden. Ända sedan jag sprang ett särskilt lopp i slutet av maj har jag latat mig. Det har inte funnits någon "morot" tillräckligt stark för att jag skulle ta på mig mina löparskor. Detta duger inte. Nu får jag ta mig i kragen. Hur? Jag har inget annat planerat lopp att träna inför. Hur skall jag då motivera mig? Tja, välbefinnandet får vara motiv nog. Men hur får jag tid? Direkt efter jobbet är det kvällsmat och sedan kan man ju inte idrotta på ett par timmar. Men då är det fotboll på TV. Så - vad gör man? Jo, jag kom på det - en enkel och smidig lösning:
Varje morgon brukar jag ägna mig åt nästan en halvtimmes yoga. Nu slaktar jag denna heliga ko och ägnar en halvtimme, säg varannan morgon, åt joggning i stället. Det finns inte mycket som går utanpå det: att jogga före frukost - före vimlets yra. Triumf!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida