onsdag, juni 21, 2006

Kunden är inte kung

Ibland beundrar jag expediter och andra servicemänniskor oerhört. Vissa sådana personer verkar vara änglar nedstigna från himlen. De kan ju råka ut för fullständigt odrägliga, sura, hopplösa, dumma, ilskna etc. kunder eller besökare och ändå vara artiga och trevliga och överseende och förstående och...
Det här gör också att jag hyser viss förståelse för expediter m.fl. som tappar humöret någon gång emellanåt. Om jag t.ex. hade basat för en affär och hamnat öga mot öga med en rent ut sagt jävlig kund, så hade jag nog bett honom/henne fara och flyga. Jag menar så här: En butiksinnehavare måste inte acceptera vilka förbannade kunder som helst. Vissa kunder kan med rätta portförbjudas. De kan gå någon annanstans.

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Från mitt gamla jobb i skivaffär minns jag att det svåraste var att hålla sig för skratt med de där kunderna. Det blir ju så mycket Monty Python-sketch över det.

11:15:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, man får nog ta det med en klackspark och inte tänka "Pyton".

5:26:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida