fredag, juni 30, 2006

Pragmatisk t-shirt

Om man är i Prag, så måste man besöka Kafkas hem. Och Prag måste man besöka någon gång. Någon stor Kafka-vän är jag visserligen inte - ty jag finner hans prosa lite väl svårtuggad och omständlig - men jag fattar så mycket att hans böcker fångar en del av den tjeckiska folksjälen.
När jag var i Prag kunde jag inte låta bli att köpa den t-shirt som du här ser en del av. Vissa plagg vill man bara aldrig slänga och den här tröjan är ett sådant plagg. När jag anser att den har blivit för skör och sliten för att använda mera, så skall jag hänga undan den så att inga klädmal förstör den. Den får bli som en souvenir från några fantastiska vårdagar i Prag.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stämmer nog bra et!
Jag hade velat besöka http://www.svejk.cz/

5:05:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Vadå, jag tapper soldat?

8:56:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida