måndag, november 02, 2009

Hattifnatt

Hattar har aldrig varit min grej. För många år sedan hade jag keps en period. Hur kunde jag? Jag kommer nog aldrig att bära hatt.


De hattar som de här männen (ur "Hemma med Ria") hade på sig 1963 är väldigt fåniga i mina ögon. Och om vi räknar om 28:50 till dagens penningvärde, så skulle en sådan nu kosta c:a 285 kr. Aldrig i livet skulle jag betala så mycket för en så ful sak. Den enda hatt som jag skulle kunna tänka mig att ha för att "klä upp mig" är en äkta Borsalinohatt.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Alfahannen sa...

Borsalinohatt i all ära, men med en krokodiljägarhatt understryker du manligheten ordentligt.

Man riktigt längtar efter en rejäl regnskur så man kan höra dropparna mot brättet och se rännilen av vatten rinna ner från kanten framför ögonen..

En prydnad!

2:43:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Jag tror det finns många yngre, lite hippare, killar i dag som skulle ge en bra hacka för en av hattarna på bilden. Hatt är hett i dag, och gärna ska de bäras även inomhus.

3:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida