torsdag, augusti 13, 2009

Mindre och ett led mindre

Ingen skall kalla mig teknikfientlig. Jag tycker bra om teknik - när den fungerar. Teknik som inte fungerar kan göra mig vansinnig. Men ingen skall heller kalla mig teknikfreak. Jag är en "slow starter" när det gäller viss ny teknik. Ända tills helt nyligen hade jag en sådan här manick till minneskortet på mobiltelefonen (I verkligheten är micro adaptern stor som ett frimärke):
Så slarvade jag bort den och blev tvungen att skaffa en ny. Men häromdagen köpte jag i stället en sådan här liten sak (I verkligheten ungefär stor som en kindtand):
Därmed skippar man ett mellanled, ty den här "MobileMate Micro" ansluter man direkt till datorn som ett USB-minne. Glad i hågen filmade jag sedan med mobiltelefonen detta:

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida