söndag, augusti 02, 2009

Bra köp

Dagens kap:
Endast 149 kr för c:a 10 timmars spänning. Fjärde säsongen av "Bläckfisken" väntar jag mig mycket av. Om jag inte minns alldeles galet, så fick serien en kvalitetshöjning i och med att domaren Silvia Conti trädde in i handlingen. "Bläckfisken" blev en av de få riktigt magiska TV-serierna. När det gäller maffiaskildringar i TV-serier håller jag fortfarande denna som numero uno. "Sopranos" grep mig aldrig på samma sätt.

När det däremot gäller filmatiserade skildringar av amerikansk maffia är det
fortfarande "Gudfadern" och "Gudfadern II" som är Mästerverken. Martin Scorseses maffiafilmer - med "Maffiabröder" som bäst - nafsar dem i hälarna.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Bläckfisken var en av de serier jag följde, och gillade väldigt mycket, på den tiden jag hade tv. Men jag vill minnas att man sög lite för länge på karamellen i stället för att sluta medan man var på topp.
Sopranos däremot höll hela vägen igenom och när den var slut gick min gamla tv symboliskt nog i putten och jag slutade tv-tittandet med en riktig höjdpunkt. :-)

6:04:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jo, jag håller med dig om "Bläckfisken". Man drog ut på den alltför länge. Jag tror, att man kunde ha skippat åtminstone de två sista säsongerna.
Jag borde kanske ge "Sopranos" ytterligare någon chans. Av någon anledning missade jag flera avsnitt när det begav sig och gitte sedan inte "uppdatera" mig.

8:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida