måndag, juli 06, 2009

Från en resa till Kroatien. 4

Vi åt lunch i den här restaurangen vid två tillfällen. Annars köpte vi bröd, yoghurt och lite annat smått och gott i den lokala Konzum-affären. Jag hittade där i Konzum bl.a. en överraskande god blended whisky som heter MacNair's. En flaska på 70 cl kostade knappt 65 kuna, vilket betyder ungefär 100 svenska kronor. För det priset får man alltså en whisky som är nästan lika god som The Famous Grouse - inte illa. Nå, här på Restaurang Lungomare åt vi lunch två gånger:
Och nu följer en orgie i bilder från Opatija:











Näst sista dagen i Opatija tog jag en joggingrunda på strandpromenaden. Jag stannade till vid denna vackra vik:
Från samma joggingrunda, lite senare, tog jag detta kort:
Sista dagen i Opatija åt jag en likadan pizza som jag åt första gången vi var på restaurang där. Den var makalöst god - faktiskt en av de absolut godaste pizzor jag har ätit i hela mitt liv. Och den kostade 50 kunas, vilket motsvarar ungefär 77 svenska kronor.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida