måndag, juli 06, 2009

Från en resa till Kroatien. 3

På onsdagen gjorde vi en utflykt till ön Krk (uttalas ungefär "Körk", med kort vokal). Det blev många bilder från staden Krk.

Ni får gärna använda mina bilder, men då vill jag att ni anger mig som fotograf.
Från taket på stadens kyrka blåser en ängel i trumpet:
En av många gränder:
Vid torget i gamla staden:
Kebab finns även här:
Och inte ens på Krk går man säker - även här blev jag nästan spyfärdig p.g.a. "foppatofflor":
Här något mycket vackrare - en del av en vägg i ett glasskafé (och glassen kan verkligen rekommenderas):
En vik i staden Krk:
Kanske världens smalaste gränd:
I en annan del av ön Krk besökte vi en vingård och provsmakade deras viner. Vid promenaden tillbaka till bussen charmades jag av denna utsikt:
Och det här är en annan vy från ön:
Summa summarum: en utflykt vi inte ångrade! Bedårande vackert!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida