söndag, april 26, 2009

Låt den rätte gå ut

Sedd:
Nej. "Låt den rätte komma in" funkar inte på mig. Jag förstår inte hyllningskören. De tre recensioner som jag mest håller med fann jag i Expressen och GöteborgsPosten och Ciné.se. Filmen är ingen särskilt bra film om utanförskap. Den är ingen särskilt bra skräckfilm. Den är ingen särskilt bra film om omöjlig kärlek. Vad är det egentligen för misch-masch? Att andra kritiker har fallit pladask är egendomligt.

Vill jag se en äcklig rysare, så kan jag t.ex. se "När lammen tystnar". Vill jag se en bra film om utanförskap, så kan jag t.ex. se "Biodlaren". Vill jag se en bra film om omöjlig kärlek, så kan jag t.ex. se "Romeo och Julia". Det känns som om den här filmen vill alltför mycket på en gång - och därför blir den mest konstig. Vissa stunder blev den t.o.m. så seg att jag ville snabbspola. Det var närmare till en gäspning än till skräckkänslor. I händerna på en regissör som t.ex. Stanley Kubrick - däremot - hade filmen troligen orsakat hjärtinfarkt hos känsliga tittare.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous frida sa...

så sant.

4:08:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida