tisdag, april 28, 2009

Bloggdöd?

Bröder och systrar i bloggosfären - läs detta. Jag säger: "Låt dem bara gå på. Vi klarar oss nog ändå." Ryktet om bloggdöden är - vill jag påstå - överdrivet. Intresset för bloggar kanske svalnar, men jag tror inte att det dör.

Jag tror, att det blir ungefär som med videofilmer. När VHS-filmer var ett nytt fenomen, så uppstod moralpanik. Man befarade, att en hel ungdomsgeneration skulle förstöras när "Motorsågsmassakern" och liknande videofilmer hyrdes ut. Men några trodde redan då, att marknaden skulle sanera sig själv. Jag trodde inte det, men så har det ju i stort sett blivit. Nu är det inte längre ens så intressant att hyra filmer. Man kan nästan lika gärna köpa dem. Se er omkring på ställen där man nu säljer DVD-filmer på ett någorlunda seriöst sätt. (Glöm de där ställena där man säljer DVD-filmer för en tia styck...) Det är ganska lätt att hitta många riktigt bra filmer till försäljning både här och där. Jag antar, att folk har blivit mera medvetna och kräsna när det gäller film. Tillgång och efterfrågan...


En liknande utveckling kanske vi kan se när det gäller bloggar. När fler och fler läsare hittar fram till så bra bloggar som den här ;-) så finns det hopp.

3 kommentarer:

Blogger Madicken sa...

Jag känner mig i allra högsta grad levande. Men så har jag ju alltid varit lite efter,haha...

9:41:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Precis. Jag känner mig också väldigt levande. Men jag är en "slow starter".

9:54:00 em  
Blogger Madicken sa...

Ja, det blir ju vad man gör det till!

10:09:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida