söndag, februari 22, 2009

Några rader om "Fyra veckor i juni"

Sedd:
Enligt min mening var kritikerna alltför negativa till "Fyra veckor i juni". I min bok får den här filmen en trea på en femgradig skala. Jag tycker att det är en ganska sympatisk film som mest handlar om ett intressant möte mellan två kvinnor - två kvinnor ur olika generationer. Tuva Novotny och Ghita Nørby gör den här filmen. Utan dem skulle "Fyra veckor i juni" falla platt till marken.

Nu är jag kanske inte rätt person att recensera denna film eftersom jag p.g.a. tidsnöd såg filmen med hastigheten x2 och med textremsa. Jag kan således ha missat vissa nyanser, dessutom blev replikerna och musiken "hackiga".

Hur som helst: jag skulle öppna dörren om Tuva Novotny ringde på - för att använda en omskrivning. Inte nog med att hon är väldigt vacker, hon är dessutom en fantastiskt bra skådespelerska.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida