Ett urbota töntigt namn
När jag ser och läser om vissa namn på företag, hemsidor m.m., så kan jag undra: "Hur tänkte de då?". Tag som exempel Kvarndammen. Varför i h-e heter det så? Kunde man inte ha kläckt en bättre idé? Trodde de att vi skulle tänka så här: "Om jag vill söka efter bilar på bilauktioner, så är det ju absolut mest naturligt att jag letar efter Kvarndammen"???
Tacka vet jag namn som beskriver vad det handlar om. Tack, "Svenssons bageri"! Tack, "Olssons bilverkstad"! Tack, "Sonjas hårsalong"! Etc. Inget onödigt krångel, inget krystat och långsökt. Bara pang på rödbetan.
Tacka vet jag namn som beskriver vad det handlar om. Tack, "Svenssons bageri"! Tack, "Olssons bilverkstad"! Tack, "Sonjas hårsalong"! Etc. Inget onödigt krångel, inget krystat och långsökt. Bara pang på rödbetan.
Etiketter: Reklam
2 kommentarer:
Håller med. Sånt där ägnar jag mig åt att fundera över också.
Annars har jag reflekterat över att just frisörer måste vara den företagskategori där flest lyckas hitta både talande och roliga namn. "Lady & Kalufsen", "Hårfint", "Hår & häpna", "Huvudsaken" är ju bara ett litet urval.
Lysande exempel! Finns de i Göteborg? Är det Ingvar Oldsberg som har hittat på dem?
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida