tisdag, december 30, 2008

Gäsp...

Det var länge sedan jag var inne och besökte Flickr och Picasa. Nu är jag där och snokar. Jag kan lätt konstatera, att jag inte har missat mycket under den tiden jag har varit frånvarande. De flesta foton som ligger ute där är mig likgiltiga. De säger mig sällan någonting intressant. Visst, jag kan hålla med om att många bilder är otroligt skickligt gjorda, men det räcker inte för mig. En vacker yta är inte nog. I min värld skall en bild helst säga något, ha ett budskap, få mig att tänka, förstärka en känsla eller på annat sätt få mig att reagera. Men bilderna i Flickr och Picasa är sååå intetsägande. Den enda reaktion - i stort sett - som de framkallar hos mig är leda och uttråkning. Det är kanske en bild på tusen som är något att ha.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida