onsdag, november 12, 2008

Skamligt är ett alltför milt ord

Så'nt här gör mig på så dåligt humör att jag tappar sugen. Förr blev jag heligt arg. Nu vet jag att min ilska inte gör någon nytta. F-n vet vilket humör som gör nytta. Jag vet bara, att sådana här "affärer" aldrig tycks ta slut. Det är väl bara en tidsfråga innan vi får läsa om något ännu mera skandalöst rofferi. Jo, en sak till vet jag. Jag vet, att jag föraktar sådana figurer. Jag skulle hålla för näsan och låtsas med gester att jag spolade toaletten om jag träffade på dem.

Varför har de ingen skam i kroppen? Varför kan inte en enda av dem säga: "Nej, hör ni! Det här är ju skamligt! Ingen är värd så mycket pengar. Det här kan jag inte gå med på."? Nej, nej. Något sådant får vi aldrig höra från det hållet. Vad är det för någon konstig gen eller märklig kemisk sammansättning som gör att dessa typer bara tar för givet att de skall kunna ha sådana groteska och sinnessjukt orättvisa fördelar?

Lämpligt straff? Betalningsanmärkning för resten av livet, kombinerat med livstids tvångsförflyttning till någon tråkig håla i bortre Sibirien - och ovanpå det: besöksförbud.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida