söndag, oktober 12, 2008

Några bilder

Körde en runda. Gick en promenad. Tog några bilder.
Titta som den sträcker näbben uppåt och låtsas vara fin. Detta är en av de fulaste fåglar jag känner till. Och vart den än drar fram, så har den död och förintelse med sig. Små öar där denna art har häckat blir förstörda av fågelbajs för flera år framåt. Jag kallar den "räli' ålakråka". Dess egentliga namn är skarv.
Här ser vi tre väsentligt vackrare fåglar vända rumpan åt oss allihop - svanar letar efter mat strax under vattenytan:
Vidare på min vandring: hösten är här. Tre bilder får illustrera höstens ankomst. Innanför dessa träd finns en kyrkogård:
Här är jag inne på kyrkogården och riktar kameran upp mot himlen:
Här är jag slutligen på väg ut ur kyrkogården:

(Copyright: Thomas O.)

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Är jag helt fel på det, eller är det Skogskyrkogården i Kalmar?

7:54:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Du är inte helt fel ute. Det är Södra kyrkogården i samma stad.

8:18:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida