söndag, september 07, 2008

Några rader om "Angels and insects"

Sedd:
Innan jag fick låna den här filmen av min kanadensiske vän hade jag inte en aning om dess existens. Illa. Den visade sig vara en riktigt sevärd film. Dessutom höll den mina engelskakunskaper i trim. Kanadensaren har nämligen köpt denna film utan svensk text. Jag fuskade lite genom att välja engelsk text för hörselskadade. Good for me.

Så? Vad handlar filmen om? Varför tycker jag den är sevärd? Etc. Lugn, lugn. Jag säger bara: Kristin Scott Thomas är och förblir en av mina favoritskådespelerskor - med hennes fascinerande ansikte och minspel. Här är hon gudomligt bra. För övrigt hänvisar jag till den här recensionen - så får även du trimma din engelska.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Tack för tips. Idag håller jag med dig om allt, från dansk remouladsås till Kristin Scott Thomas.

11:32:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Det är ju trevligt när man är överens med bloggare man gillar.

7:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida