lördag, september 06, 2008

En bild av ett älskande par

I stället för att städa eller syssla med något annat mördande tråkigt borde man ägna sig åt älskog.
När jag var nyförälskad på riktigt allvar för första gången i mitt liv upptäckte jag hur älskogsfientligt samhället är inrättat. Det är alldeles för många käppar i hjulet som hindrar oss från att kunna älska varandra fullt ut, nakna och förenade i samlag. Och ändå finns det inget skönare, om du frågar mig.

Visst är detta en vacker bild? Vem kan bli upprörd av den? Det vackraste och finaste vi kan ge varandra är varandra. Gud vill att vi skall älska. Låt oss förutsätta att paret på bilden/i filmen är ett par i verkligheten. Då ser jag inget stötande i detta. Låt oss däremot anta, att mannen är gift med en annan kvinna och kvinnan lever tillsammans med en annan man. Ja, då blir saken en annan. Det är en historia som vi hoppar över här och nu. Låt oss just nu bara njuta av denna vackra bild.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida