måndag, maj 05, 2008

Solen har gått upp och ned flera gånger

Varför skriver man inte datum på olika papper lite oftare? Jag rotade bland gamla papper och hittade bl.a. en teckning. Det står ingenstans när teckningen är gjord och nu kan jag bli irriterad över sådan tanklöshet. Jag vet i alla fall att jag måste ha fått den när jag skulle firas av någon anledning. Det troligaste är att jag fick teckningen antingen på min födelsedag eller på Fars Dag. Yngsta dottern ritade och fyllde i med färg. På baksidan skrev hon med svart krita: Till Pappa från [Utelämnat]!
Det känns som om det var för ett par år sedan, men det måste ha hänt mycket längre tillbaka i tiden, kanske för åtta eller nio år sedan. Det är nästan kusligt vad tiden går fort! Vart tog de där åren vägen - från det barnen var små till det de började säga "Och?" eller "Ofta?" i nonchalant och/eller irriterad ton?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida