onsdag, april 09, 2008

Märkliga djur i Vår Herres hage. 28

Folk som vill visa sin makt genom att uppträda som förbisedda. Vad menar jag? Exempel? Jo: jag finns till förfogande och kan hjälpa till, men ingen verkar lägga märke till att jag finns. Jag kan i princip sitta och rulla tummarna i en halvtimme utan att någon skulle bry sig. Då passar jag på att gå på toaletten...

Vad händer då?! Jo: från ingenstans störtar alla zombies fram och kräver plötsligt min fulla uppmärksamhet genast!
Vem väckte dem? De bara står där och ser uppfordrande ut. Jag skall känna mig skyldig och skämmas för att jag avvek från min plats. Men när jag var på min plats, så var det ingen som brydde sig...

Det är som någon variant av Jantelagen: "Du skall inte tro att du slipper undan. Vi skall minsann sätta dig på plats."

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida