onsdag, december 12, 2007

Noterat om noter

När vi drog fram torkskåpet för att kunna lägga ny golvmatta i tvättmaskinsrummet, så hittades ett notskrivningshäfte. (Jo, jag kallar det tvättmaskinsrummet. Tvättrummet är ju det rum där man tvättar sig, d.v.s. toaletten. Sådan är jag och det sitter jag för.)
Någon som känner igen detta? Det verkar inte vara någon särskilt komplicerad melodi på översta raden - om man ö.h.t. kan kalla det en melodi. Och texten förefaller vara i kortaste laget. "Jag har ätit mat". Så var det inte mera med det. Från andra raden är det "Gubben Noak", såvitt jag kan se.

Notskrivningshäftet måste ha glömts kvar av husets förra ägare. Jag får väl kontakta dem och fråga om de har saknat det. Tänk om de har haft sömnlösa nätter?

2 kommentarer:

Blogger Pierre Falk sa...

Och uppgiften är dessutom rättad. Mycket spännande!

Jag undrar vilken uppgift som ansågs vara enligt lärarens direktiv? Vad skulle göras? Hur såg läxan ut?

Det enda vi har är våra hjärnor. Och ett halvt ark papper. (Eller snarare en notrad.)

7:14:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Inte värt att sätta Dan Brown på uppgiften. Vi skulle hamna vilse genast.

8:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida