söndag, december 09, 2007

Återfunna vykort. 1

När man är tonåring tror man kanske, att ens föräldrar ger fullständigt f-n i hur man mår - eller så tycker man att de blandar sig i alldeles för mycket. När jag gick igenom gamla papper hittade jag ett par gamla vykort. De visar, att mina föräldrar visst brydde sig när jag var i tonåren.
Vi - mor, far och jag - körde bil från nordvästra Skåne till Småland i juli 1966. Det var en varm sommar, om jag minns rätt. Det kunde hända, att jag satt i bara badbyxorna i baksätet. Vi övernattade någonstans i Kalmar, i någon sorts "Bed and breakfast"-hus. På den tiden fanns inte Ölandsbron, så vi måste ha åkt färja över, men av det minns jag inget.

Hur som helst: när vi var på Öland skickade vi detta vykort till min farfar. Frimärket kostade 30 öre, vykortets kanter var naggade och postnummer fanns inte. Det här kortet hittade fram ändå och jag tror att farfar blev glad för det. Sedan gick han nog ut i trädgården och påtade.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida