måndag, december 24, 2007

Jag är inte där

Fådd, lyssnad och uppskattad:
Den här fick jag av en vän. (Tack!) Vad kan bli fel? Nej, just det. Inte mycket. Jag finner ingenting att klaga på. Man kan ha synpunkter på låturvalet, man kan ha synpunkter på artisterna - men va' katten? Jag kan sakna "Love minus zero / No limit" och "Visions of Johanna" - för att nu bara nämna två. Jag skulle ha jublat av glädje om Van Morrison, Bruce Springsteen och Neil Young hade gjort några covers här - för att nu bara nämna tre. Men nu är det som det är. Och det är gott nog.

Kolla här vilka låtar som finns med och vilka exekutörerna är. Richie Havens gör en personlig tolkning (Hade du väntat dig något annat?) av "Tombstone Blues", Cat Power gör en helskön cover på "Stuck inside of Mobile with the Memphis Blues again". Och så bra Bob själv sjunger på sista spåret! Jag tror inte att han någonsin har sjungit bättre - och han kan vara underskattad som sångare. O.s.v. Jag kan hålla på ett bra tag här med att "pusha" för den ena låten efter den andra. Mitt råd nr 1: Om du inte har köpt färdigt alla julklappar än, så köp den här till någon du tycker om. Mitt råd nr 2: Man måste se filmen när den kommer och helst bör den ses på biograf.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida