fredag, december 21, 2007

Snacka om punch

Är det kanske nästa Mike Tyson vi ser här? Han golvar i alla fall sin motståndare med ett enda slag.
Jag är kanske vulgär eller barnslig eller bådadera, men jag kan inte låta bli att fascineras av boxning. Själv har jag aldrig boxats eller fått ta emot slag mot huvudet, så jag har svårt att föreställa mig hur smärtsamt det kan vara. (Jag fick däremot smäll på rumpan med livrem eller mattbankare när jag var liten, men det hjälpte föga. Jag lärde mig uthärda smärta någorlunda bra - och så blev jag ännu mera obstinat.) Men jag har ändå rätt till en åsikt. Jag tycker i princip att "den som sig i leken ger får leken tåla". Man torde veta vad man ger sig in i. Och jag finner boxning underhållande. Några av Muhammed Alis mest berömda matcher blev fantastiska shower.

Den här ovan visade matchen blev inte mycket till match. Jag skulle inte gärna ha betalat en dyr biljett för den snabbisen. Å andra sidan lär väl den golvade boxaren inte ha lidit någon avsevärd skada. Vulgärt och motbjudande hade det däremot förmodligen känts om förloraren hade blivit misshandlad till oigenkännlighet och golvad flera gånger under en match på 15 ronder.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Snopet alltså, både för boxaren och publiken. Jag hemfaller också åt att titta på boxning ibland, men önskar mig egentligen lite "snyggare" kampsport att titta på än de här som bara dunkar på. Har nog blivit lite påverkad av att träna karate själv de senaste par åren.

11:36:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Respekt. Karate vore bra att kunna. Men en match med Muhammad Ali var inte vilken match som helst. Han var otroligt stryktålig och tröttade ut sina motståndare genom att låta dem slå sig orkeslösa.

6:18:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida