lördag, november 24, 2007

Hur blev det så?

Normal hyfs är inte normal. Vanlig hänsyn är inte vanlig. När jag åkte tåg häromkvällen satt det ett ungt par i samma kupé. De hade en bärbar dator med sig. De satt och tittade på en film tillsammans - med ljudet på. Det var hög volym, så det hördes i hela kupén. De såg antagligen på en skräckfilm, ty det var "Help!" och "Fuck!" och "Help!" och "Shit!" och "Help!" om vartannat. Jag är övertygad om att jag inte var ensam om att bli störd. Det unga paret satt där i självgod okunnighet. De kunde säkert inte tänka tanken "Vi har kanske ljudet på för högt?". Jag tänkte elaka tankar. En sådan tanke var, att jag skulle gå fram till dem och säga att de borde åka godsvagn i stället.

Hur har vi hamnat här? Hur har det blivit OK att behandla alla andra människor som luft? Hur har det blivit helt i sin ordning att bara tänka på sig själv och fullständigt skita i andra?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida